Blog! Od ponad dwudzistu lat jestem grafikiem, freelancerem, ojcem, matką...
kucharką, jednoosobową działalnością. Będę się dzielić z Wami z tym czym zawodowo mam odczynienia na co dzień. Porozmawiamy o sztuce, brandingu, reklamie, trendach w projektowaniu, działalności gospodarczej. W miarę możliwości będę się starał pisać o ciekawych projektach, artystach oraz wydarzeniach ze świata kultury i sztuki.
Serdecznie zapraszam do czytania. T.
Rejestracja znaku towarowego
spokojnie... nie jest to takie trudne jak Ci się wydaje.
Pierwszego wrażenia nie zrobisz dwa razy
Projekt logo! Tu rządzą zmysły i komunikacja niewerbalna. Rozum i logika nie mają wiele do powiedzenia. Liczy się czas, pierwszy moment, efekt wow! Właśnie dlatego musisz zadbać o identyfikację wizualną twojej marki.
Zasady projektowania graficznego
...jeżeli ból głowy jest problemem to wczorajsza butelka wina może być problemem problemu. M. Wszołek
Czym zajmuje się grafik komputerowy?
Zawód jak każdy inny, a może szczególny? Czym tak naprawdę zajmuje się grafik komputerowy, jak wygląda jego dzień pracy, czego używa i dlaczego wycenia swoją pracę tak, a nie inaczej? Odkrywam sekrety pracy grafika i obalam ...
Projektowanie logo - proces projektowy
Projektowanie logo nie polega wyłącznie na uruchomieniu programu graficznego i wykonaniu projektu. Na powstanie logo składa się cały proces projektowy, a żaden z jego elementów nie powinien być pominięty...
Jak zaprojektować dobre logo - 7 najważniejszych zasad
Dobre logo to nie tylko jeden z najistotniejszych elementów identyfikacji wizualnej, ale i jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. Decyduje ono o rozpoznawalności marki, kreuje jej tożsamość i sprawia, że wyróżnia się na tle konkurencji. Aby ...
Grafiki freelancer
Są trzy rzeczy, które trzeba posiadać żeby ten zawód uprawiać: ciekawość, bogate w bodźce środowisko i wrażliwość emocjonalno-kognitywno-estetyczną". M. Fisher
Identyfikacja wizualna firmy - po co jest potrzebna?
Identyfikację wizualną możemy rozumieć jako narzędzie wykorzystywane do kreowania wizerunku firmy oraz budowania spójnej identyfikacji marki przez konsumentów. Odpowiednio opracowane, ujednolicone i konsekwentnie stosowane elementy graficzne tworzą tożsamość uznawaną za profesjonalną i godną zaufania. Ponadto ...